از آن جایی که امروزه افراد به زیبایی و آراستگی ظاهری خود اهمیت زیادی میدهند؛ آرایشگری به یکی از مشاغل پر رونق تبدیل شده است. خدمات آرایشگری و مراقبتی پوست در سالن زیبایی انجام میشود. سالن زیبایی محلی است که در آن از امکانات و بخشهایی مجزا برای ارائه خدمات آرایشی بهره میگیرند. در گذشته سالنهای زیبایی تنها خدمات پوست و مو را ارائه میکردند؛ در حالی که امروزه خدمات آنها گسترده تر شده؛ طوری که برای خدمات زیبایی و بهداشتی ناخن را نیز انجام میدهند.میزان درآمد و بازدهی سالن زیبایی به تعداد مشتریان آنها بستگی دارد. بسیاری از سالن های زیبایی مشتریان زیادی دارد؛ در حالی که بعضی از آنها مشتریان کمی داشته و همینطور درآمد پایینتری دارند. بنابراین یکی از فاکتورهایی که در موفقیت یک سالن زیبایی اهمیت دارد؛ جذب مشتری است. برای افزایش مشتری راهکارهایی وجود دارد .
یکی از بهترین راههای جذب مشتری در سالن زیبایی و آرایشی شناخت مشتری است. این قدم برای همه کسبوکارها اهمیت دارد؛ ولی ارزش آن برای کارهایی مثل سالن زیبایی که ارتباط مستقیمی با مشتری دارند، خیلی بیشتر است. شناخت مشتریان و نیازهای آنها به شما کمک میکند بتوانید خدماتی جدید و موردنیاز را به سالن خود اضافه کرده یا خدمات قبلی را بهبود دهید تا به شما برای جذب بیشتر مشتری کمک کنند.
بازاریابی مشترک برای جذب مشتری آرایشگاه، بینظیر است. بهعنوانمثال، میتوانید با کسبوکارهای دیگری که بازار هدف مشابهی دارد (مانند باشگاههای تناسباندام و بدنسازی، فروشگاه لباس زنانه و غیره) همکاری کرده و مشتریهایتان را به یکدیگر معرفی کنید. این یک موقعیت برد-برد برای هر دو طرف است. بهعلاوه حتما با کسبوکارهایی که در نزدیکی سالن شما فعالیت میکنند هم آشنا شوید. بعضیها حاضرند با کمال میل (و یا در ازای ارائه تخفیف) شما را به دیگران معرفی کنند. جذب مشتری برای سالنهای زیبایی آن هم به کمک بازاریابی مشترک بسیار موثر است.در کنار راهکارهای جذب مشتری در آرایشگاهها لازم است در نظر داشته باشید که شما و کارکنانتان نمونههایی مهم از کیفیت کار سالن هستید. ظاهر و آراستگی شما و کارکنان مشتری را ترغیب میکند که کیفیت کاری بالایی دارید
علاوه بر ظاهر خودتان و کارکنان، نظافت سالن نکتهای مهم و حیاطی است. شاید عجیب باشد که بگوییم دکوراسیون سالن هم اهمیت بالایی دارد .